Mar 5

Průvodce AI v HR Marketingu


HR marketing zahrnuje tvorbu obsahu, kampaní, správu sociálních sítí a komunikaci s kandidáty – to jsou přesně ty oblasti, kde AI přináší nejlepší výsledky. V HR marketingu se většinou nepracuje s citlivými daty a výstupy jsou určené pro veřejnost, proto představuje minimální riziko při využívání umělé inteligence.


Základem úspěšného HR marketingu je autenticita – dávejte si pozor na nadměrné používání AI generovaných vizuálů, které mohou působit nepřirozeně. Kandidáti ocení upřímnost a lidský přístup.





⭐ Základní využití AI

(ChatGPT či jednoúčelové nástroje)



Tvorba textů a obsahu


AI je perfektním pomocníkem pro tvorbu textů všeho druhu – od příspěvků na sociální sítě přes blogové články až po texty pro náborové kampaně. Pomůže vám překonat tvůrčí blok, najít různé úhly pohledu a zajistit, že váš obsah bude čtivý a poutavý.


Způsobů využití AI je v této oblasti nepřeberně, například:


  • Generování nápadů pro obsah kariérních stránek
  • Přepracování stávajících textů (zkrácení, prodloužení, změna tónu)
  • Atraktivní obsahové formáty na pár kliků (e-booky, carousely, infografiky)
  • Přizpůsobení textu pro různé cílové skupiny (absolventy, seniory, specialisty)


👉  Přečtěte si článek "Jak generovat obsah pro LinkedIn"

Na příkladu vidíte, jak ChatGPT navrhuje různé varianty příspěvku na LinkedIn



Analýza cílové skupiny:


Umělá inteligence se umí překvapivě dobře "vcítit" do myšlení vašich kandidátů. Pomocí AI můžete analyzovat motivační faktory různých cílových skupin nebo nechat AI posoudit vaše texty, náborové inzeráty nebo příspěvky na sociálních sítích z pohledu konkrétní cílové skupiny



🤖 Příklad promptu: "Představ si, že jsi auditor v mezinárodní konzultantské firmě, který zvažuje změnu práce. Podívej se na naši kariérní stránku a řekni mi, co ti tam chybí a co by tě přesvědčilo ke kontaktování naší firmy."



Audiovizuální obsah a grafika:


Umělá inteligence se už dávno neomezuje jen na texty. Na trhu jsou spousty aplikací pro tvorbu videí, animací, avatarů, klonování hlasu apod. Audio a video vždy bylo velmi drahé, kvůli nákladům na grafiky nebo techniku. Dnes je možné si spoustu věcí udělat sami za zlomek ceny, limitem je jenom naše představivost.


Co zvládnou moderní nástroje:


  • generovat obrázky a fotky pro blogové články či sociální sítě
  • editovat a vylepšovat videa, čistit zvuk, stříhat podcasty
  • klonovat lidský hlas, dabovat a titulkovat videa
  • vytvářet AI videa, rozpohybovat fotky, udělat si realistického avatara



🛠 Pro vizuální obsah vyzkoušejte Canva AI, DALL-E nebo Midjourney. Pro tvorbu AI videí slouží programy jako Sora či Pikalabs. Pro editaci například Captions nebo Descript.



👉 Přečtěte si článek "AI video na počkání"



⭐⭐ Pokročilé využití AI

Spolupráce více nástrojů, komplexnější úkoly



Workflow pro tvorbu obsahu


Nastavte si workflow s využitím různých AI nástrojů pro tvorbu obsahu. Například nahrajete rozhovor se zaměstnancem, z videa uděláte několik krátkých klipů na sociální sítě, použijte AI pro přepis hlasu do textu, necháte AI napsat článek na kariérní blog a ještě vytvořit k článku vizuál. Není třeba, aby AI vytvářela hned obsah za vás. Stačí maximálně vytěžit vhodné nástroje, a tvorba obsahu se zrychlí a zlevní několikanásobně.



Používejte asistenty s vaší firemní identitou


Mnoho AI platforem dnes umožňuje vytvořit vlastní asistenty, kteří mají nastavený váš firemní tone-of-voice, kontext, vzory článků apod. Takového asistenta pak není třeba pořád dokola promptovat, ale přesně ví, jaké výstupy po něm budete chtít.



🤖 ChatGPT má funkci GPTs (dříve GPT asistenti) a projekty, které vám umožňují nahrávat šablony stylů, příklady článků a specifické instrukce pro tvorbu obsahu. Funkce "projekty" bude brzy zpřístupněna i pro neplatící uživatele.




Monitoring sociálních sítí a analýza sentimentu


Využijte AI nástroje k monitoringu a analýze obrazu vaší firmy na sociálních sítích. Už nemusíte ručně procházet stovky zmínek a komentářů. To vyžaduje napojení analytických nástrojů, social listening nástrojů a generativní AI pro vyhodnocení a reporting. Získáte tak komplexní přehled o tom, jak kandidáti a veřejnost vnímají vaši značku, a můžete reagovat v náborové komunukaci




💡 Konkétní příklad: Díky nástroji Apify si můžete stáhnout všechna hodnocení vaší firmy na Atmoskopu, pomocí ChatGPT je analyzovat, identifikovat hlavní oblasti, které zaměstnanci chválí a tyto oblasti ještě více zdůraznit na vašich kariérních stránkách a nebo v inzerátech.





Chatbot pro komunikaci s kandidáty


Nasaďte chatbota na kariérní stránky, který bude odpovídat na otázky o firemní kultuře, pracovním prostředí nebo benefitech. Buď může vycházet z dat, která vložíte do jeho "knowledge base" a nebo ho můžete integrovat s vašimi daty a nechat ho napříkald doporučovat vhodné pozice dle profilu kandidáta.


Zároveň vám chatbot poskytuje cenná data o tom, co kandidáty nejvíce zajímá, což vám umožní průběžně vylepšovat vaši náborovou komunikaci.


👉 Přečtěte si článek "Jak vytvořit HR chatbota"


Tvorba reklamních kampaní


Pokud oslovujete kandidáty reklamou na sociálních sítích, potřebujete spousty variací textů, sdělení a vizuálů, ať můžete testovat, co funguje nejlépe. Tahle únavná tvorba reklamního obsahu je pryč, protože umělá inteligence vám bez problémů vygeneruje desítky variant a podkladů.

Optimalizace reklamních kampaní v nástrojích Google Ads nebo Meta je už dnes z velké části ovlivňovaná umělou inteligencí, aniž bychom si to uvědomovali.




Automat pro tvorbu obsahu


Spousta obsahu může vznikat automatizovaně, pokud si propojíte více nástrojů.


  • Můžete si vytvořit automatický newsletter z příspěvků vašich zaměstnanců na LinkedInu.
  • Můžete sledovat novinky na firemním blogu a nechat z nich AI sepsat pravidelný souhrn do newsletteru pro kandidáty.



💡 Ať se nám to líbí nebo ne, do pár let bude většina obsahu na internetu tvořená AI. Už dnes můžete umělou inteligenci pořádně zapřáhnout a přestat všechno tvořit ručně.

Přihlašte se k newsletteru

1 až 2× do měsíce vám pošleme nové články z blogu.
Děkujeme za odběr.
Created with