Znáte to. Máte v hlavě téma pro LinkedIn příspěvek, ale když otevřete editor... prázdno. Nevíte, jak začít. Jak to napsat zajímavě, aby to nebyl jen další prázdný post, který se ztratí v záplavě obsahu.
Udělat z nápadu poutavý příspěvek totiž zabere dost času. Hlavní je vymyslet zajímavý úhel pohledu. A upřímně, kdo z nás má čas hodiny pilovat jeden post, když nás čeká milion jiných úkolů?
Naštěstí máme po ruce skvělého pomocníka - umělou inteligenci. Ta nám s hledáním témat a nápadů výrazně pomůže. Pojďme si ukázat jak.
Udělat z nápadu poutavý příspěvek totiž zabere dost času. Hlavní je vymyslet zajímavý úhel pohledu. A upřímně, kdo z nás má čas hodiny pilovat jeden post, když nás čeká milion jiných úkolů?
Naštěstí máme po ruce skvělého pomocníka - umělou inteligenci. Ta nám s hledáním témat a nápadů výrazně pomůže. Pojďme si ukázat jak.
První krok: AI pro rychlý pro brainstorming
Tip pro lepší výsledky:
Čím víc kontextu AI poskytnete, tím relevantnější budou její nápady.
Řekněte jí:
Řekněte jí:
- O jakou firmu se jedná
- Pro koho píšete
- Co chcete příspěvkem dosáhnout
Čím čtenáře opravdu zaujmete?
Každé téma potřebuje zajímavý úhel pohledu, který čtenářům přinese něco hodnotného, inspiruje nebo vyvolá zájem a emoce. Pojďme si to ukázat na příkladu.
Základní téma: "Tento měsíc nám nastoupil velký počet nováčků."
To je suchá informace, která sama o sobě moc lidí nezaujme. Ale podívejte se, jak byse dalo téma uchopit a oživit:
"Jak na to" - Sdílejte několik praktických tipů, jak zvládáte onboarding velkého množství nováčků
"Bolesti" - S čím firmy při onboardingu často bojují a jak jste to překonali?
"Anekdota" - Máte nějakou vtipnou “historku z natáčení” nebo úsměvný fuck-up? Sem s tím!
Proč takové příspěvky fungují lépe? Protože přinášejí čtenářům konkrétní hodnotu. Lidé nechtějí věnovat pozornost obsahu, který jim nic nedá.
Základní téma: "Tento měsíc nám nastoupil velký počet nováčků."
To je suchá informace, která sama o sobě moc lidí nezaujme. Ale podívejte se, jak byse dalo téma uchopit a oživit:
"Jak na to" - Sdílejte několik praktických tipů, jak zvládáte onboarding velkého množství nováčků
"Bolesti" - S čím firmy při onboardingu často bojují a jak jste to překonali?
"Anekdota" - Máte nějakou vtipnou “historku z natáčení” nebo úsměvný fuck-up? Sem s tím!
Proč takové příspěvky fungují lépe? Protože přinášejí čtenářům konkrétní hodnotu. Lidé nechtějí věnovat pozornost obsahu, který jim nic nedá.
Zlaté pravidlo pro tvorbu obsahu:
- Naučte
- Inspirujte
- Pobavte
Proto upravte prompt tak, aby AI myslela na tato pravidla. Výsledek hned vypadá lépe.
Profesionální tahák: Obsahová matice
Pro systematický přístup využijte obsahovou matici. Je to jako švýcarský nůž pro tvorbu obsahu - pomůže vám podívat se na téma z různých úhlů:
Tento tahák je univerzální a s drobnými úpravami jej můžete napasovat na libovolnou oblast. Samozřejmě, v detailech se bude lišit podle toho, jestli na LinkedIn řešíte víc employer branding, sales nebo třeba produktový marketing.
Největší síla je v tom, když si obsahovou matici upravíte podle svých potřeb a vytvoříte si vlastní prompt. Ten si pak uložíte, a máte ho vždy po ruce, když potřebujete inspiraci pro nový příspěvek.
Takhle může vypadat výsledek, který vám pak bude AI dávat:
Vyzkoušejte si to hned teď 🚀
Vyzkoušejte si našeho AI pomocníka, který má obsahovou matici uloženou v sobě. Stačí mu říct téma, a on vám pomůže najít zajímavé úhly pohledu. Vyzkoušejte si to přímo tady: