Jak vytvořit skvělý pracovní inzerát pomocí AI

Proč využít AI pro tvorbu pracovních inzerátů?

Příprava kvalitního pracovního inzerátu obvykle zabere 2 až 5 hodin práce. To je spousta času, který byste mohli věnovat třeba práci s kandidáty. 

S pomocí AI můžete tento proces výrazně zrychlit a zároveň zachovat nebo dokonce zvýšit kvalitu inzerátu. Až 82 % recruiterů uvedlo, že používá umělou inteligenci pro pomoc s psaním inzerátů.

Není to ale tak jednoduché jako napsat "Vytvoř mi inzerát na pozici projektového manažera." Z takového promptu dostanete velmi obecný a povrchní výsledek, který asi ani nebude použitelný. 

Pojďme se podívat, jak AI využít skutečně efektivně.

Základní práce s textem

Než se pustíme do pokročilých technik, začněme základními, ale velmi užitečnými funkcemi:

Zkrácení inzerátu

Zdá se vám inzerát moc dlouhý? Požádajte o jeho zkrácení, ale zdůrazněte, že chcete zachovat veškeré informace.
Prompt:

Přepiš pracovní inzerát tak, aby byl o 30 % kratší, ale zachovej v něm všechny fakta a informace.

Stylistika textu

Když popisujete, jak má AI texty vylepšit, používejte co nejvíc konkrétní slova.
Prompt:

Jsi copywriter a odborníka na HR. Potřebuji přepsat tento inzerát. Tón textu udělej konverzační, stručný a poutavý. Nepoužívej superlativy, přídavná jména a slovní vatu. Používej krátké a dobře čtivé věty.

Titulek inzerátu

Použijte umělou inteligenci k navrhnutí možných titulků inzerátu
Prompt:

Jsi copywrtier a personalista. Potřebuji vytvořit titulek inzerátu, který bude zdůrazňovat zajímavost a jedinečnost pracovní pozice. Použij informace z inzerátu a žádnou reklamní vatu. Vytvoř mi 15 variant.
Zde je pracovní inzerát:

Vylepšení inzerátu

Mohli bychom zadat AI pokyn: “navrhni, jak vylepšit tento inzerát”, ale to by bylo příliš vágní. 
Vylepšit jak? Udělat ho kratší, delší, víc technický, méně formální?

AI vám do hlavy nevidí. Pokud chcete dobrý výsledek, musíte AI trochu víc navést. I jedna nebo dvě věty navíc umí výsledek zásadně zlepšit.
Prompt:

Jsi copywriter a odborník na nábor. Chtěl bych, abysi mi pomohlo vylepšit inzerát. Chci, aby byl co nejvíc konkrétní, důvěryhodný a podpořený fakty.
Identifikuj věty, které jsou velmi obecné, vágní a nicneříkající. Nechci, abysi inzerát přepisoval, jenom najdi obecné věty a poraď, jak by je šlo vylepšit.
AI nám projela celý inzerát a přinesla spoustu velmi detailních a věcných postřehů. Zde je ukázka:
TIP
U tohoto typů úkolů hodně záleží na AI modelu, který využíváte. Bezplatné modely jsou "hloupější" a jejich zjištění jsou poněkud povrchní. V příkladu, který vidíte, byl použit výkonný model GPT o1.

Jak se vyhnout vágním formulacím

Častou bolestí inzerátů jsou velmi nekonkrétní a vágní formulace. Přídavná jména jako "moderní", "úspěšný", "přátelský" nebo "atraktivní" se zdají být neškodná, ale ve skutečnosti jsou kontraproduktivní. Proč?

😕 Každý si pod nimi může představit něco jiného.
😕 Jsou nadužívaná a smrdí reklamštinou. Najdete je v každém druhém inzerátu, což způsobuje, že je kandidáti ignorují nebo jsou na ně dokonce alergičtí.
😕 Často maskují lenost recruiterů. Je jednodušší napsat "moderní technologie" než zjistit a popsat, jaké konkrétní technologie firma používá a čím jsou skutečně moderní (pokud vůbec).

Někdy sami už trpíme provozní slepotou a AI nám může pomoct klišé najít a poradit, jak je formulovat lépe. 

Pokud chcete použít skutečně důkladnou AI analýzu, nechte si vyhodnotit inzerát v našem AI pomocníkovi. Stačí zadat znění inzerátu a e-mail, kam vám hodnocení pošleme.

 Nechte si ohodnotit pracovní inzerát 

Vložte text inzerátu a obratem vám pošleme detailní vyhodnocení včetně doporučení.

Na co slyší kandidáti

Pokud chcete napsat inzerát, který zaujme kandidáty, musíte pochopit, jak nad prací přemýšlí, co je pro ně důležité a podle čeho se rozhodují.

Nedívejte se na inzerát jen očima zaměstnavatele – co firma potřebuje a vyžaduje – ale přineste informace, které zajímají kandidáta.

AI se dokáže dobře vcítit do role kandidáta. Můžete jí požádat, ať přemýšlí jako kandidát na určitou pozici. Popište jí, kdo je (pozice, seniorita, typ firmy), a ona vám celkem přesně vybrainstormuje, co by kandidáta motivovalo, na co se dívá v inzerátu a co navrhuje vylepšit. 

V tomto příkladu jsme se zeptali, co by motivovalo kandidátku na pozici auditorky v konzultační firmě:

Otázky pro manažery

Když připravujete inzerát pro novou pozici, je třeba mít kvalitní podklady. K tomu si musíte vytáhnout z manažerů ty správné informace a položit jim ty správné otázky. S tím vám také pomůže ChatGPT.

Zeptali jsme se ho, co by zajímalo kandidáty na konkrétní pozici:
TIP
Čím víc pozici upřesníte, tím bude výstup z AI kvalitnější a více relevantní. Nezdráhejte se přidat informace, které znáte: seniorita, údaje o firmě, odvětví, velikost týmu, projekty...

Superprompt: Tajný nástroj pro tvorbu perfektních inzerátů

Chcete psát pracovní inzeráty rychleji a profesionálněji?

Představte si nástroj, který promění vaše poznámky v dokonale strukturovaný inzerát. Přesně to dokáže tzv. superprompt.

Superprompt je jako podrobný recept pro AI. Je to detailní šablona, která může mít i několik stránek, ale ta extra práce s její přípravou se vám mnohonásobně vrátí.

Díky superpromptu dokážete "naučit" AI psát inzeráty přesně podle vašich představ - se správnou strukturou, tónem komunikace a všemi důležitými detaily.

Podívejte se na video:
Pokud vás téma pracovních inzerátů zajímá a chcete se naučit psát opravdu kvalitní inzeráty (včetně využití AI), podívejte se na detail online kurz "Efektivní pracovní inzeráty"
Created with