Grafy a prezentace v ChatGPT

Potřebujete zpracovat data do grafů a prezentací? Přestaňte se trápit s Excelem a PowerPointem, AI to zvládne jednoduše za pár vteřin. Tento návod je jen malou ukázkou toho, co ChatGPT zvládá při práci s daty.
Write your awesome label here.
Ve video návodu jsme ukázali, jak konkrétně může ChatGPT nahradit Excel v mnoha úlohách týkajících se zpracování dat. Pojďme si projít hlavní body a výhody, které tento nástroj přináší.
Toto shrnutí napsalo AI.

1. Nahrání dat do ChatGPT

První krok je dostat data do ChatGPT. Je to jednoduché, kliknete na sponku a vyberete soubor, který chcete analyzovat. Tím zdrojovým souborem může být buď Excelová tabulka, nebo soubor ve formátu CSV. Jakmile jsou data nahrána, zadáte jednoduchý příkaz, aby si je ChatGPT načetl. (0:10)

2. Příklady datové analýzy

Pro lepší představu jsme si ukázali tabulku, která má několik set řádků a obsahuje data z LinkedInu. Tabulka obsahovala jména autorů, texty příspěvků, počet lajků a komentářů. ChatGPT správně identifikoval typ dat a rovnou nám řekl, že se jedná o data z LinkedInu. (0:35)

3. Dotazování nad daty

Jedna z největších výhod ChatGPT oproti Excelu je možnost přirozeným jazykem dotazovat na data. Například jsme se zeptali, kdo měl nejvíce příspěvků, a ChatGPT nám okamžitě odpověděl, který to byl autor a kolik měl příspěvků. Toto je obrovská změna oproti tradičnímu filtrování dat v Excelu. (1:10)

4. Vytváření vizuálů a grafů

Další krok byl požádat ChatGPT, aby nám vytvořil klíčové informace a grafy z dat. Ukázal nám, kteří autoři mají nejvíce příspěvků, příspěvky podle kategorií a typu interakce. Navíc nám nabídl další možné analýzy, které bychom mohli provést. Například zobrazení dat podle měsíců s grafem ukazujícím počet lajků a příspěvků v jednotlivých měsících. (1:50)

5. Přizpůsobení grafů

Každý graf, který ChatGPT vytvořil, můžeme snadno upravit. Můžeme měnit barvy a doptávat se na další detaily. Toto dělá práci s daty velmi flexibilní a uživatelsky přívětivou. (2:30)

6. Příprava prezentace

Posledním krokem bylo vytvoření prezentace pro management. Požádali jsme ChatGPT, aby z našich zjištění a grafů vytvořil PowerPointovou prezentaci. Výsledkem byla základní prezentace, kterou bychom jinak vytvářeli hodiny, Prezentace obsahovala všechny důležité grafy a texty, které jsme mohli dále upravovat. (3:00)

7. Další využití a komentáře

Navíc jsme mohli požádat ChatGPT, aby nám vypracoval komentáře k jednotlivým slajdům, což by nám ušetřilo ještě více času při finální úpravě prezentace. Toto je nový způsob práce s daty, který může brutálně uspořit čas a zjednodušit celý proces. (3:30)

Přihlašte se k newsletteru

1 až 2× do měsíce vám pošleme nové články z blogu.
Děkujeme za odběr.
Created with

Kliknutím na tlačítko “Přijmout”, souhlasíte s ukládáním souborů cookie do vašeho zařízení za účelem zlepšení navigace na webu, analýzy používání webu a pomoci při našich marketingových aktivitách. Můžete si přečíst více informací o cookies zde nebo Přijmout personalizované cookies.

Základní

Základní Cookies - Tyto položky jsou nutné k zajištění základních funkcí webu.

Personalizované

Tyto položky umožňují webové stránce zapamatovat si vaše volby (například uživatelské jméno, jazyk nebo oblast, ve které se nacházíte) a poskytovat vylepšené, osobnější funkce. Webová stránka vám například může poskytovat místní zprávy o počasí nebo dopravní zpravodajství díky tomu, že ukládá údaje o vaší aktuální poloze

Analytické

Tyto položky pomáhají provozovateli webových stránek zjistit, jak jeho webové stránky fungují, jak s nimi návštěvníci pracují a zda se na nich nevyskytují technické problémy. Tento typ úložiště obvykle neshromažďuje informace, které by identifikovaly návštěvníka.

Marketingové

Tyto položky se používají k poskytování reklamy, která je pro vás a vaše zájmy relevantnější. Mohou být také použity k omezení počtu zobrazení reklamy a k měření účinnosti reklamních kampaní. Reklamní sítě je obvykle umisťují se souhlasem provozovatele webových stránek.